SOLFEJ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN BANDO OKULLAR KOMUTANLIĞI 9. SINIF MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA VE YAZMA DERSLERİNDE KULLANILABİLİRLİĞİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Burak Metehan ÖZTÜRK

Danışman: SELÇUK BİLGİN

Özet:

Bu araştırma, Slh. Kuv. Bando Okulları Komutanlığıznda uygulanmakta olan Müziksel İşitme Okuma ve Yazma eğitiminin daha verimli bir şekilde sürdürülebilmesi ve okuldan mezun olan öğrencilerin almış oldukları solfej eğitimini meslek yaşantılarında en verimli şekilde uygulayabilmeleri için belirli bir solfej öğretim yöntemi ile eğitilmelerini sağlamayı amaç edinmiştir. Araştırma, literatür taramasının ardından Bilkent Üniversitesi Sahne Sanatları Fakültesi Müzik Bölümü, Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuarı Müzik Ana Sanat Dalı, Gazi Üniversitesi G.S.F. Müzik Eğitimi Bölümü ve Slh. Kuv. Bando Okulları Komutanlığı solfej-dikte öğretim elemanlarına uygulanan görüşme formu neticesinde alınan sonuçlar ile Slh. Kuv. Bando Okulları Komutanlığı 9. Sınıfta öğrenim görmekte olan toplam 50 öğrenciyle yapılan deneysel çalışma sonucunda elde edilen bulguların işlenerek yorumlanmasından oluşmaktadır. Araştırma sonucunda, Slh. Kuv. Bando Okulları Komutanlığıznda uygulanan Müziksel İşitme Okuma ve Yazma eğitimi değerlendirildiğinde yeterli bir Müziksel İşitme Okuma ve Yazma eğitim yönteminin olmadığı, uygulanan yöntemlerin dersin hedef davranışlarını tam olarak kazandıramadığı sonucuna varılmış ve varılan sonuçlara ilişkin olarak öneriler getirilmiştir.