Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Sengül ACİL
Danışman: ŞENİZ AKSOY
Özet:Bu arastırmada AGSL'nin resim bölümlerinde ögrenim gören ögrencilerin kavramsal sanata iliskin görüslerinin degerlendirilmesi amaçlanmıstır. Çalısmanın evrenini Diyarbakır Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Resim Bölümü Ögrencileri olusturmaktadır. Arastırmada betimsel arastırma yöntemi kullanılmıstır. Nicel veri kaynakları, sanat etkinlikleri ve kavramsal sanat ekinlikleri hakkında soruların bulundugu anket formundan elde edilmistir. Arastırmada evrenin tümüne ulasılabildigi için örneklem alınmamıstır. Arastırmada betimsel yöntemden yararlanılmıstır. Arastıranın belirlenen amaçlarını gerçeklestirebilmek için AGSL resim bölümünün müfredat programı, genel kültür dersleri dısındaki brans dersleri ve bu derslerin içerikleri konularında literatür taramaları yapılmıstır. Diyarbakır AGSL resim bölümünde ögrenim gören ögrencilere kavramsal sanat hakkındaki görüslerinin neler oldugunu belirlemek amacıyla arastırmacı tarafından gelistirilmis bir anket formu uygulanmıstır. Elde edilen bulgular yorumlanarak öneriler gelistirilmistir. Diyarbakır AGSL resim bölümü ögrencileri için anket formunda 20 adet soru bulunmaktadır. Anket formları Diyarbakır AGSL yöneticilerinden izin alınarak uygulanmıstır. Anket formlarına verilen yanıtların sonucuna göre: Ögrencilerin büyük bir kısmı kavramsal sanat ve güncel sanat etkinliklerini-sergilerini takip etmektedir. Kavramsal Sanat müfredatta yer almadıgı için ögrencilerin büyük bir kısmı, derslerinde kavramsal sanata yer verilmesi gerektigini belirtmislerdir.