Ortaokul öğrencilerinin çevre algısının belirlenmesinde afiş kullanımı


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, TÜRKÇE V E SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SALİM UYAR

Danışman: Ufuk Karakuş

Özet:

Bu çalışmada 7. ve 8. sınıf düzeyindeki

ortaokul öğrencilerinin çevreye yönelik algı ve

düşüncel erinin afişler aracılığı ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilere yaşadıkları

çevre hakkında düşüncelerini yansıtan afişler ha zırlatılmıştır. Çalışma Kocaeli’nin Dilovası

ilçesindeki bir devlet okulunda yürütülmüştür. Çalışma 2018 2019 eğitim öğretim yı lı

içerisinde aralık, ocak ve şubat aylarında 6 haftalık bir süreçte uygulanmıştır. Çalışmada

n itel araştırma modellerinden durum çalışması , desen olarak bütüncül tek durum deseni

kullanılmıştır. Bulgu lara görüşme formu aracılığı ile ulaşılmıştır. Çalışman ın analizi içerik

analizi yaklaşımına göre yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre öğrencilerin g örüş ve

algıları, canlılar için özellikle de insanlar için vazgeçilmez olan çevrenin kurtarılması ve

yaşatılmasına yöneliktir. Çalışmanın bulgularına göre ç evre daha çok doğa ve toplum

ilişkisi olarak tanımlanmıştır. Yaşanılan bölgedeki doğal ortam ve toplum arasındaki

kopukluk, bu kopukluğun doğal ortama ve topluma verdiği zararlar dile getirilmiştir.

İnsanların ekonomik beklentileri birinci sıraya koyması d oğa ve toplum arasındaki

kopukluğun birinci nedeni olarak göze çarpmaktadır.

Anahtar Kelimeler

: Sosyal Bilgiler, çevre,