Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, TÜRKÇE V E SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: SALİM UYAR
Danışman: Ufuk Karakuş
Özet:
Bu çalışmada 7. ve 8. sınıf düzeyindeki
ortaokul öğrencilerinin çevreye yönelik algı ve
düşüncel erinin afişler aracılığı ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilere yaşadıkları
çevre hakkında düşüncelerini yansıtan afişler ha zırlatılmıştır. Çalışma Kocaeli’nin Dilovası
ilçesindeki bir devlet okulunda yürütülmüştür. Çalışma 2018 2019 eğitim öğretim yı lı
içerisinde aralık, ocak ve şubat aylarında 6 haftalık bir süreçte uygulanmıştır. Çalışmada
n itel araştırma modellerinden durum çalışması , desen olarak bütüncül tek durum deseni
kullanılmıştır. Bulgu lara görüşme formu aracılığı ile ulaşılmıştır. Çalışman ın analizi içerik
analizi yaklaşımına göre yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre öğrencilerin g örüş ve
algıları, canlılar için özellikle de insanlar için vazgeçilmez olan çevrenin kurtarılması ve
yaşatılmasına yöneliktir. Çalışmanın bulgularına göre ç evre daha çok doğa ve toplum
ilişkisi olarak tanımlanmıştır. Yaşanılan bölgedeki doğal ortam ve toplum arasındaki
kopukluk, bu kopukluğun doğal ortama ve topluma verdiği zararlar dile getirilmiştir.
İnsanların ekonomik beklentileri birinci sıraya koyması d oğa ve toplum arasındaki
kopukluğun birinci nedeni olarak göze çarpmaktadır.
Anahtar Kelimeler
: Sosyal Bilgiler, çevre,