Tarih öğretiminde arşiv belgeleriyle hazırlanan internet destekli öğretim materyaline ilişkin öğretmen görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Öğrenci: MESUT GÜVENBAŞ

Danışman: ŞERİFNAZ GÜLİN KARABAĞ

Özet:

Bu araştırmanın amacı, birinci elden kaynaklar kullanılarak hazırlanmış internet destekli öğretim materyalinin tarih öğretiminde nasıl uygulanabileceği ile hazırlanan bu ortamın öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesini yapmaktır. Bu araştırmada, karma yöntem araştırması kullanılmıştır. Karma yöntem araştırması, araştırmacının nicel ve nitel araştırma tekniklerini tek bir çalışma içerisinde birleştirdiği araştırma olarak tanımlanmaktadır. Buna göre, nicel ve nitel veriler ayrı ayrı toplanmış, analiz edilmiş ve elde edilen veriler sonuçta bir araya getirilmiştir. Araştırmada hazırlanan internet destekli öğretim materyalinde, tarih öğretimine yönelik etkinlikler sunulmuştur. Sınıflarında bu etkinlikleri uygulayan 54 tarih öğretmenine anket uygulanarak öğretmenlerin internete yönelik tutumları tek faktörlü varyans analiziyle (one way ANOVA) değerlendirilmiştir. Ayrıca aynı anket içerisinde kullanılan Web Sitesi Kullanılabilirlik Ölçeği yardımıyla, hazırlanan web tasarımının değerlendirilmesi yapılmıştır. Hazırlanan etkinliklere yönelik olarak da açık uçlu sorular yardımıyla veri toplanmaya çalışılmıştır. Bu doğrultuda web sitesinin genel kullanılabilirliği tarih öğretmenleri tarafından Yüksek olarak belirlenmiştir. Hazırlanan etkinliklere yönelik olarak açık uçlu sorulara verilen cevaplar da betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Toplanan veriler ışığında sonuç ve önerilerde bulunulmuştur.