Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Öğrenci: DEMET YOLAŞ KOLÇAK
Danışman: SELMA MOĞOL
Özet:Bu araştırmada Öğrencilerin kavram yanılgılarını gidermede bilgisayar destekli fizik öğretimi, laboratuvar destekli fizik öğretimi kadar etkili midir ? sorusuna cevap aranmıştır. Araştırma için Lise 10. sınıf Fen Bilimleri alanı fizik dersi müfredatındaki kuvvet ve hareket konusu seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Ankara Altındağ Esenevler Anadolu Lisesi'nin 10. sınıf Fen Bilimleri alanında öğrenim gören 48 öğrenci oluşturmuştur. Deneysel nitelikli bu araştırma için deney ve kontrol gruplu öntest-sontest deney deseni uygulanmıştır. Araştırma 10. Sınıf Fen Bilimleri alanı öğrencilerinden rastgele oluşturulan deney ve kontrol gruplarıyla yapılmıştır. Araştırma verileri ön ve son kavram yanılgısı testlerinden toplanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma ve t Testi kullanılmıştır. Çalışma sonunda; laboratuvar destekli öğretimin kavram yanılgılarını gidermedeki etkisi ile bilgisayar destekli öğretimin kavram yanılgılarını gidermedeki etkisi arasında anlamlı bir fark görülmüştür. Buna göre bilgisayar destekli öğretimin kavram yanılgılarını gidermede, laboratuvar destekli öğretimden daha etkili olduğu söylenebilir.