Kadın öğretim elemanlarının cam tavan sendromu üzerine bir araştırma: Ankara Üniversitesi örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Aslı Öztürk

Danışman: DİLAVER TENGİLİMOĞLU

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu araştırmanın amacı, yükseköğretim kurumlarında görev yapan kadın öğretim elemanları açısından bir cam tavan sendromu olup olmadığını tespit etmek ve kadın öğretim elemanlarının cam tavan engelleri hakkındaki düşüncelerini ortaya koymaktır. Araştırmada yükseköğretim kurumlarından biri olan Ankara Üniversitesi'nde görev yapan kadın öğretim elemanları evren olarak belirlenmiş, evrendeki tüm bireylere ulaşma zorluğu sebebiyle Ankara Üniversitesi'nde görev yapan kadın öğretim elemanlarından seçilmiştir. Örnekleme uygulanan anketler ile veriler toplanmış, çeşitli istatistiksel teknikler ile analizi yapılarak tablolar ile yorumlanmıştır. Araştırma sonrasında elde edilen bulgulara göre, kadın öğretim elemanlarının cam tavan sendromu algılarında, medeni durumlarına, yaş gruplarına, idari görev alma durumlarına, unvanlarına, çocuk sahibi olma durumlarına, mesleki deneyimlerine ve görev türlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bazı farklılıkların olduğu görülmüştür. Bu bulgular ışığında yükseköğretim kurumlarında kadın öğretim elemanlarının karşılaştıkları cam tavan engellerine dair öneriler getirilmiştir.