Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin ilköğretim müzik dersi öğretim programında yer alan müzik türlerini dinleme durumlarına ve programın müzik türü tercihleri üzerindeki etkisine ilişkin görüşleri (çankaya ilçesi örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: İNCİ ERTENLİ

Danışman: SELÇUK BİLGİN

Özet:

Bu araştırma ile ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin, İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı kazanımlarındaki müzik türlerini dinleme durumlarını ve programın öğrencilerin müzik türü tercihleri üzerindeki etkisini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın amacına yönelik olarak ortaokul 8. sınıf kazanımlarında yer alan müzik türleri analiz edilmiş ve uygulanan anket ile öğrencilerin bu müzik türlerini dinleme durumları saptanmıştır. Anket ile elde edilen verilerin dağılımları frekans (f) ve yüzde (%) tabloları ile gösterilmiştir. İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı'nın analizi sonucunda programın, müzik türleri ölçeğinde pop müzik, caz müzik, Türk halk müziği, Türk sanat müziği ve klasik batı müziği türleri üzerine yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Programda yer alan müzik türleri tespitlerine göre hazırlanmış olan anketten elde edilen verilere göre öğrencilerin büyük bir kısmı pop müziği tamamenz dinlerken; caz müziğini, Türk halk müziğini, Türk sanat müziğini ve klasik Batı müziğini hiçz dinlemediklerini belirtmişlerdir. Her düzeyde pop, caz, Türk halk müziği, Türk sanat müziği, klasik batı müziği ve diğer müzik türlerini dinleyen öğrenciler, dinledikleri müzik türlerini tercih ederken çoğunlukla müzik derslerinden etkilenmeyip medya araçlarından etkilendiklerini belirtmişlerdir.