Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2014
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Ceren Suveren Erdoğan
Danışman: ERDAL ZORBA
Özet:Bu çalışmanın amacı, okul öncesi döneminde, bu çalışma için özel geliştirilmiş ekipmanlarla, oyun formatına dönüştürülmüş denge ve koordinasyon çalışmalarının etkisini incelemektir. Çalışmada öncelikli olarak 7 farklı test uygulamasının test tekrar yöntemi ile geçerlilik çalışması yapılmış ve testler geçerli bulunmuştur. Yaşları 4 ve 6 arasında değişen 33 erkek 34 kız toplam 67 öğrenci deney 1, deney 2 ve kontrol grupları olmak üzere 3 farklı gruba ayrılmış, deney 1 grubu, haftada 2 gün 20 dakikalık sportif aktivite dersine katılmış ve günlük okul aktivitelerine devam etmiş, deney 2 grubuna 8 hafta boyunca özelleştirilmiş denge ve koordinasyon antrenmanı haftada 2 gün 40 dk olarak uygulanmış, kontrol grubu ise sadece günlük okul aktivitelerine katılmıştır. Deney 2 kontrol grubu koordinsyon testi puanları arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Deney 1 ve Deney 2" grubunun tüm denge ve koordinasyon testleri için ön test ve son test değerleri arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. Kontrol grubunun Test 1 için ön test ve son test sonuçları arasında anlamlılık vardır . Kontrol grubunun Test 2,3, için ön test ve son test arasında anlamlılık vardır. Bu araştırmanın sonucunda denge ve koordinasyon antrenmanlarının 4-6 yaş grubu çocuklar üzerinde etkisi olabileceği sonucuna varılmıştır.