İLKÖĞRETİM OKULLARINDA OKUL GELİSİM YÖNETİM EKİBİ ÇALISMALARININ YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜSLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Emine DAĞLI

Danışman: TEMEL ÇALIK

Özet:

Bu arastırma, İlköğretim Okullarında Okul Gelisim Yönetim Ekibi çalısmalarına iliskin okul yöneticileri ve öğretmen algılarını tespit etmek amacıyla yapılmıstır. Arastırmanın çalısma grubunu 20082009 eğitim-öğretim yılında Ankara İli Mamak İlçesinde mevcut bulunan 32 resmi ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 73 okul yöneticisi ve 430 öğretmen olmak üzere toplam 503 kisi olusturmaktadır. Anket iki bölümden olusmustur. Birinci bölümde kisisel bilgiler, ikinci bölümde ise Okul Gelisim Yönetim Ekibi çalısmaları ile ilgili 25 soru bulunmaktadır. Elde edilen verilerin aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları bulunmustur. Verilerin çözümlenmesinde cinsiyet değiskeni iki alt kategorili (bayan/erkek) olduğundan bu değiskene göre yapılan karsılastırmalarda bağımsız gruplar için t-testi kullanılmıstır. İkiden fazla alt kategorisi olan mesleki kıdem, öğrenim durumu ve görev değiskenlerine göre yapılan karsılastırmalar da ise Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) uygulanmıstır. ANOVA sonucunda anlamlı farkların çıkması durumunda, farkın hangi gruplar arasında olduğunu görmek amacıyla Tukey-HSD Çoklu Karsılastırma Testi kullanılmıstır. Analiz sonuçlarının yorumlanmasında grup aritmetik ortalamaları (X) ve anlamlılık değerleri (p) dikkate alınmıstır. Anlamlılık düzeyi olarak 0. 05 değeri ölçüt alınmıstır. Yapılan arastırma sonuçları incelendiğinde; ilköğretim okullarında görev yapmakta olan okul yöneticilerinin Okul Gelisim Yönetim Ekibi çalısmalarına iliskin görüsleri cinsiyetlerine göre, mezun oldukları okul türü değiskenine göre, branslarına göre, mesleki kıdem değiskenine göre, görev yapılan okulda bulunma süresine göre anlamlı bir farklılık göstermemistir. İlköğretim okullarında okul yöneticilerinin OGYE çalısmalarına iliskin görüsleri yaslarına göre anlamlı bir farklılık göstermistir. İlköğretim okullarında görev yapmakta olan öğretmenlerin Okul Gelisim Yönetim Ekibi çalısmalarına iliskin görüsleri cinsiyetlerine göre, mezun oldukları okul türü değiskenine göre, branslarına göre, mesleki kıdem değiskenine göre, yaslarına göre, görev yapılan okulda bulunma süresine göre anlamlı bir farklılık göstermemistir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin Okul Gelisim Yönetim Ekibi çalısmalarına iliskin algılarının ortalaması ise 3.11 olarak bulunmustur. Bu sonucu genel olarak ele aldığımızda orta dereceyi göstermektedir.