Okul Müdürlerinin Kaynaştırma Öğrenci Velilerine Yönelik Yaptıkları Çalışmalar


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Mustafa MENTEŞE

Danışman: ÇIĞIL AYKUT

Özet:

Eğitim kişinin doğumla başlayan ve kişinin gelişmesini çevresine uyumunu sağlayan başlıca etmenlerden biridir. Hepimiz farklı öğrenme özelliklerine sahibiz. Farklı öğrenme özelliklerimizin yanı sıra çevreye, çevredeki değişkenlere ve başka kişilere bağlı olarak da öğrenme özelliklerimiz, öğrenme hızlarımız, öğrenme kapasitelerimiz değişebilmektedir. Bu değişkenler içerisinde öğrencilik hayatımızın başladığı ilkokullarda yapılan çalışmalardan birisidir. Bu çalışmada okul müdürlerinin kaynaştırma öğrenci velileri için yaptıkları çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu Millî Eğitim Bakanlığı Ankara İl Millî Eğitim Müdürlüğü Keçiören İlçesinde okul müdürlüğü yapan 18 okul müdürü oluşturmaktadır. Çalışmada nitel verilere dayalı bir durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul müdürlerinin kaynaştırma öğrencileri ve kaynaştırma öğrencilerinin velilerine yönelik olarak birçok farklı temada çalışmalar yaptıkları ancak bu çalışmaların yeterli olmadığı görülmüştür. Okul müdürlerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik genellikle; tanılama, destek sunma işbirliği ve iletişim kurma, eğitim ve bilgilendirme, sosyal etkinlikler, fiziki düzenlemeler, uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi, sorumlulukların devri, öğretmen eğitimleri gibi birçok konuda çalışmalar yaptıkları tespit edilmiştir. Ancak kaynaştırma öğrenci velilerine yönelik düzenli ve yeterli çalışma yapmadıkları sonucuna ulaşılmıştır