Öğretim üyelerinin eğitim ortamlarında sosyal ağları kullanma durumları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: GÖKÇE AKÇAYIR

Danışman: MEHMET AKİF OCAK

Özet:

Bu çalışmanın amacı öğretim üyelerinin sosyal ağ sitelerini kullanım durumlarının ve sosyal ağları eğitim amaçlı kullanma durumlarının belirlenmesidir. Bu amaçla nitel ve nicel veri toplama araçlarının birlikte kullanıldığı karma desen seçilmiştir. 7 farklı devlet üniversitesinden 658 öğretim üyesine internet üzerinden anket uygulanmış, 8 öğretim üyesi ile de yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Katılımcılardan cinsiyet, yaş, unvan, hizmet yılı, sosyal ağ hesabı sahip olma durumları, sosyal ağ hesabını eğitim amaçlı kullanma durumları ve bunun nedenlerinin yanında sosyal ağların eğitimde kullanımına dair görüşleri ile ilgili veriler toplanmıştır. Toplanan veriler sonucunda öğretim üyelerinin çoğunluğunun sosyal ağ hesabı sahip olduğu, bu durumun unvana göre değişiklik gösterdiği, sosyal ağ hesabı sahibi olan öğretim üyelerinin yarıya yakınının hesaplarını eğitim amaçlı kullandığı belirlenmiştir. Sosyal ağ hesaplarını eğitim amaçlı kullanmayanların nedenlerinden bazılarının sosyal ağların eğitim aracı olarak görülmemesi, eğitim için fayda sağlanabileceğine inanılmaması, özel hayatın ihlal edilebileceği endişesi ve elektronik posta gibi diğer platformların tercihi olduğu görülmüştür.