Metinler arasılık kavramı ve bu kavramın Türk edebiyatı öğretim programına göre hazırlanmış dokuzuncu ve onuncu sınıf Türk edebiyatı kitaplarında okutulan şiir metinlerinde uygulanabilirliğinin değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: EMİNE ÇELEBİOĞLU

Danışman: CEMAL KURNAZ

Özet:

Bu araştırma, metinler arasılık ve metinler arasılığın yeni programa göre hazırlanmış lise ders kitaplarındaki şiir metinlerinde uygulanıp uygulanmadığını belirleme amacıyla hazırlanmıştır. Metinler arasılığın ilköğretim programındaki yeri, lise programındaki yeri, 910.sınıf ders kitaplarındaki şiir metinlerinde ne derece uygulandığı ve iki sınıfın ders kitapları arasındaki gönderim olup olmadığı başlıkları da bu araştırmanın alt problemlerini gerçekleştirmektedir. Araştırma 9. ve 10.sınıf ders kitaplarındaki şiir metinlerinin incelenmesi ve metinler arasılığa müfredatta ne kadar yer verildiğinin tespitiyle yapılandırılmıştır. Araştırmanın evrenini Ortaöğretim 910.sınıf Türk Edebiyatı ders kitapları oluşturmuştur. Örneklem olarak MEB tarafından hazırlanmış Türk Edebiyatı 9 10.sınıf ders kitaplarındaki (MEB, İstanbul, 2006) 79 şiir metni incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, 20062007 öğretim yılında kullanılan ders kitapları ve bu kitaplardaki şiir metinlerindeki metinler arası gönderimler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda şiir metinlerinin; temalar arası, geleneğe, önemli kaynaklara, atasözü ve deyimlere gönderimlerde bulunduğu tespit edilmiş, fakat gönderimde bulunan şiirlerin her iki sınıf kitaplarında da kendi aralarında gönderimde bulunduklarına ve sınıflar arası gönderim yaptıklarına pek rastlanmamıştır. Sonuç olarak bu şiirlerin ders kitaplarına gelişi güzel yerleştirildiği tespit edilmiştir. Ders kitabı ve müfredat hazırlayıcılarının bu konu üzerine daha bilinçli yaklaşmaları gerektiği öngörülmüştür.

Savunma Oyunlari Strateji Oyunlari Bakici Oyunlari Webcam Oyunlari Oyun Oyna