Müzik Öğretmeni Adaylarının Mobil Cihazlardaki Müzik Uygulamalarını Kullanım Durumları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Yusuf Kocakaplan

Danışman: SALİH AKKAŞ

Özet:

Bu araştırma, müzik öğretmeni adaylarının mobil cihazlardaki müzik uygulamalarını kullanım durumlarını belirlemek amacıyla yapılmış olup, tarama modeli kullanılmıştır. Müzik öğretmeni adaylarının öğrenim faaliyetlerini gerçekleştirirken mobil cihazlardan nasıl faydalandıkları, mobil cihaz kullanım tutumları ve mobil cihazlardaki müzik uygulamaları konusundaki yaklaşımları incelenerek, kullandıkları müzik uygulamalarını ne amaçla ve ne sıklıkla kullandıkları açıklanmıştır. Bu araştırmanın çalışmanın evrenini, 2016-2017 öğrenim döneminde Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmuştur. Öğretmen adaylarının görüşleri betimsel yöntem veri araçlarından biri olan anket yoluyla incelenmiştir. Anket ile toplanan veriler IBM SPSS Statistics 23 programına girilerek analiz edilmiştir. Araştırmanın Cronbach Alfa katsayısı 0,86 olarak hesaplanmıştır. Araştırma verileri incelendiğinde öğrencilerin tamamının mobil bir cihaza sahip oldukları tespit edilmiştir. Katılımcıların neredeyse tamamının mobil cihazlarında müzik uygulaması kullandıkları görülmüştür. Katılımcıların mobil cihazlarını çoğunlukla; internete girmek, müzik dinlemek, mesajlaşmak, akort cihazı ve metronom olarak kullandıkları tespit edilmiştir. En çok kullanılan müzik uygulamalarının ise; Ses kaydedici, Spotify music ve Shazam olduğu görülmüştür. Araştırma verilerine göre öğrencilerin çoğunun müzik uygulaması yapmayı öğrenmek istedikleri görülmüştür.