Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Esra Kürkcü
Özet:
Bu çalışmada Lise 1. sınıf öğrencilerinin Biyoloji dersinde Canlılığın Temel Birimi Hücre konusunun öğretiminde 5E modeli ile geleneksel öğretim metodunun öğrenci başarısı ve tutumu üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır. Araştırma Ankara Güzelkent Anadolu Lisesi 9. sınıflardan yansız atamayla seçilen iki sınıftan toplam 52 (29 deney, 23 kontrol) öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada elde edilen tüm veriler SPSS 18,0 paket programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, 5E modeli uygulanan deney grubu öğrencilerinin akademik başarı puanları, kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı bir şekilde artış göstermiştir. Tutum ölçeği sonuçlarına göre ise her iki grubun biyoloji dersine karşı tutumlarında istenen seviyede değişiklik olmamıştır. Çalışma sonuçlarına göre 5E modelinin öğrenci başarılarını arttırırken, tutumlar üzerinde önemli bir etkisinin olmadığı görülmektedir.