Ortaokul Müzik Derslerinde Melodika Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2018

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Orkun Karakuş

Danışman: ENVER TUFAN

Özet:

İlk olarak 20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren kullanılmaya başlanan melodika, hem tuşlu hem de üflemeli bir çalgı olma özelliği taşıması sebebiyle müzik eğitimi alanında diğer okul çalgılarının yanında önemli bir yer edinmiştir. Bu araştırmada; ortaokullarda yürütülen müzik dersleri kapsamındaki melodikanın kullanım durumu, milli eğitim öğretim programındaki uygulanabilirliği, öğrencilerin melodikayı çalma konusundaki ilgi düzeyleri ve melodikanın maliyeti açısından okul çalgısı olmaya elverişlilik durumları incelenmiştir. Araştırmanın evreni Ankara ili, Örneklemini ise Çankaya ilçesi oluşturmaktadır. Araştırma betimsel bir araştırma olup veriler yüz yüze görüşme (mülakat) ve anket yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada; melodikanın en çok kullanılan okul çalgıları arasına girdiği, öğrencilerin melodika çalma konusunda istekli oldukları, çalgının maliyeti bakımından edinilebilir olduğu görülürken ülkemizde melodika kullanımı ile ilgili yeterli yardımcı kaynak bulunmadığı sonucuna ulaşılmış ve bu doğrultuda önerilerde bulunulmuştur.