GAZİ ÜNİVERSİTESİ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ İÇİN BİR E-PORTFOLYO MODEL ÖNERİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Esna Betül Tonbul Sürgit

Danışman: PAŞA TEVFİK CEPHE

Özet:

Bu çalısma İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin bir öğrenme ve değerlendirme aracı olarak elektronik portfolyo ile ilgili algılarını, tutumlarını ve elektronik portfolyo gelistirme süreci ile ilgili olarak tecrübelerini belirlemek, eğitimcilere ve öğrencilere bir elektronik portfolyo modeli önermek, elektronik portfolyonun dizaynı ve sınıf içinde uygulanması ile ilgili fikirler vermek amacıyla yürütülmüstür. Bu çalısma Gazi Üniveristesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde yürütülmüstür. Çalısmaya 26 adet birinci sınıf öğrencisi katılmıstır. Çalısma kapsamında katılımcılarla iki ay süreyle elektronik portfolyo gelistirme projesi gerçeklestirilmistir. Proje öncesinde öğrencilerin değerlendirme yöntemleri, portfolyo ve elektronik portfolyo ile ilgili düsünce ve bilgilerini ölçmek amacıyla bir ön test yapılmıstır. Çalısma sonunda ise yine öğrencilerin elektronik portfolyo modeli ile ilgili düsünce ve görüslerini belirlemek amacıyla bir son test yapılmıstır. Birinci kısım arastırmaya yönelik genel bir zemin hazırlamak amacıyla bilgiler vermektedir. Bu bölüm aynı zamanda arastırmanın amacı, kapsamı, arastırma soruları ve varsayımları hakkında da bilgiler içermektedir. Ikinci kısımda arastırmaya ilgili yapılmıs literatür taraması yer almaktadır. Üçüncü bölümde arastırmanın metodu açıklanmıstır. Bu bölümde arastırmada kullanılan veri toplama yöntemleri açıklanarak, ihtiyaç analizi ve son testin sonuçları grafikleri ve yorumları ile birlikte yer almıstır. Dördüncü bölümde önerilen elektronik portfolyo modeli ayrıntılarıyla sunulmaktadır. Besinci bölümde çalısmanın sonuçları ve ileride yapılacak çalısmalara yönelik önerileri bulunmaktadır.