Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2007
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Ümit İSKENDER
Danışman: MUAMMER NALBANT
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Analizi yapılan sistemin amacı; jet motorunun yanma basıncını simule ederek jet motoru yakıt sistemini etkinleştirmektir. Yakıt akışı, yakıt nozulu vasıtasıyla tanka pülverize edilir. Tanktaki sıvının seviyesi bir sıvı kontrolörüyle kontrol edilir. Basınç, gerçek zamanlı bilgisayar kontrollü bir dijital cihaz ile düzenlenir. Aynı bilgisayar, 10 ms örnekleme oranı ile tasarlanmış bir basınç kontrolünü yapacak şekilde de kullanılmıştır. Kombastör basıncı yakıt sisteminin stabilitesi için önemli bir parametredir ve kararlı rejimde ±%1, geçici rejimde ±%2.5 toleransla kontrol edilmesi gerekir. Bu basınç şu anda bir PI kontrolörü ile belirtilen toleransları tam manasıyla karşılamayan şekilde kontrol edilmektedir. Bu PI kontrolör muhtemelen daha iyi performans kazanmak için tavsiye edilebilir ancak bu çalışmada bulanık mantık kullanılarak kontrol yapıldığında yukarıdaki mahzurlar ortadan kaldırılabilecektir.