Arttırılmış gerçeklik kitap (AG-kitap) kullanımının öğrencilerin akademik başarısına etkisi ve ortamla ilgili öğrenci görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Öğrenci: EMRE BAYSAN

Danışman: ÇELEBİ ULUYOL

Özet:

Bu çalışmanın amacı Arttırılmış Gerçeklik ile destekli eğitim ortamlarının öğrencilerin akademik başarısına etkisini incelemek ve kullanılan teknoloji ve ortam hakkında öğrenci görüşlerini elde etmektir. Öntest Sontest Kontrol Gruplu Yarı Deneysel desen kullanılan çalışmada, araştırmacı tarafından geliştirilen ve arttırılmış eğitsel unsurlar içeren Bilgisayar Donanımı konulu AG-Kitap bağımsız değişken, akademik başarı ise bağımlı değişken olarak belirlenmiştir. Veri toplama aşamasında 60 sorudan oluşan ve uzman görüşleri çerçevesinde şekillenen akademik başarı testi hazırlanmıştır. Bu test aynı anda sontest olarak da kullanılmıştır. Uygulama sonunda yarı yapılandırılmış görüşmelerle öğrencilerin AG teknolojileri ve AG-Kitap hakkındaki görüşleri alınmıştır. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 2014-2015 Bahar Dönemi 2. sınıf öğrencilerinin katılımıyla gerçekleşen çalışma 2 grup halinde 4 hafta boyunca sürdürülmüştür. 22 kişilik deney grubuna, geliştirilen öğretim materyali, HITLibHZ-BuildAR programı aracığıyla laboratuar ortamında masaüstü bilgisayarlarda kullandırılmış ve araştırmacı tarafından ders işlenmiştir. 24 kişiden oluşan kontrol grubuna ise sadece geleneksel metodla araştırmacı tarafından ders anlatılmıştır. Çalışmanın hemen bitiminde sontest uygulanmıştır. Elde edilen verilere göre her iki grubun birbirine oranla öntestleri ve sontestleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Fakat, her iki grup kendi içerisinde öntestleri ile sontestleri arasında anlamlı fark oluşturacak puanlar almışlardır. Öğrencilerden elde edilen nitel verilere göre AG gelecek vaad eden bir teknolojidir. Eğitsel AG uygulamaları, teknoloji eğitiminden ziyade Geometri ve Coğrafya gibi 3 boyutlu uzamsal görselliği gerektiren alanlarda kullanılmalıdır. Katılımcılar Bilgisayar Donanımı eğitiminde AG'nin kullanılmasını daha iyi geliştirilmiş platformlar ve daha profesyonel tasarımlar olmak kaydıyla desteklemektedirler.