Ankara'nın Sincan ilçesinde bulunan ortaokul öğrencilerinin müzik beğenileri, müzik dersine olan ilgi ve tutumlarına ilişkin görüşleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NESLİ GİZEM MİŞE ÖZEN

Danışman: Nuray Özen

Özet:

Bu çalışmada, Ankara Sincan ilçesinde yer alan ortaokul öğrencilerinin sahip oldukları müzik beğenilerinin, bu öğrencilerin müzik derslerine olan yaklaşımlarına olan etkileri üzerinde durulmaktadır. Bu maksatla Sincan ilçesinde yer alan üç farklı ortaokuldan toplam 217 öğrenciye anket uygulaması yapılmıştır. Söz konusu anketler 7. Sınıf öğrencilerinin tamamına uygulanarak anket sonuçlarının daha sağlıklı olması amaçlanmıştır. Yapılan anket çalışması ile öğrencilerin müzik beğenilerine ve müzik derslerine olan yaklaşımlarının tespitine yönelik sorular sorularak bu yönde veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler de SPSS paket programında analize tabi tutulmuştur. Yapılan analizler neticesinde öğrencilerin sahip oldukları müzik beğenileri ile müzik derslerine olan yaklaşımları arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler : Müzik dersine olan ilgi, faktör