Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Öğrenci: SELMAN ABLAK
Danışman: BÜLENT AKSOY
Özet:Bu araştırmanın amacı, iklim konularının özel öğretiminde kullanılan modelin, ilköğretim sosyal bilgiler dersi altıncı sınıf Değişik Yerler Farklı Yaşamlar ve Dört Mevsim konularının öğretiminde öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma deneysel desen modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak başarı testi kullanılmıştır. Geliştirilen ölçme araçları 2009-2010 Eğitim-Öğretim yılında Ankara İl'i, Mamak İlçe'si, Lalahan Serdar Tosun İlköğretim Okulu 6 A ve 6 B sınıflarındaki toplam 40 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde; t-Testi, çift yönlü varyans analizi (repeated measures) yapılmış; frekans, yüzde ve aritmetik ortalama değerleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, Deney ve kontrol grubunun deney öncesi ve deney sonrası öntest ve sontest toplam Dört Mevsim ve Değişik Yerler Farklı Yaşamlar konuları testi başarı puanları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Dört Mevsim ve Değişik Yerler Farklı Yaşamlar konuları başarıları ile ilgili olarak, öntest sontest ortalama başarı puanları arasında anlamlı bir fark vardır. İki ayrı öğretim modelinin uygulandığı deney ve kontrol grubu öğrencilerinin Dört Mevsim ve Değişik Yerler Farklı Yaşamlar konuları testine ait başarı puanlarının deney öncesinden sonrasına anlamlı farklılık gösterdiği, yani farklı işlem gruplarında (deney ve kontrol grubu) olmak ile tekrarlı ölçümler faktörlerinin Dört mevsim ve Değişik Yerler Farklı Yaşamlar konuları testi başarı düzeyleri üzerindeki ortak etkilerinin anlamlı olduğu bulunmuştur. Özel öğretim modelinin ve ders kitabına dayalı öğretimi uygulamanın öğrencilerin Dört Mevsim ve Değişik Yerler Farklı Yaşamlar konularına ait başarılarını artırmada farklı etkilere sahip olduğunu göstermektedir