SOSYAL BECERİ EĞİTİMİNİN ERBAŞ VE ERLERİN SOSYAL BECERİ DÜZEYİNE ETKİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: METİN TORUN

Danışman: İBRAHİM KISAÇ

Özet:

Bu araştırmanın amacı grupla sosyal beceri eğitiminin farklı sosyal beceri düzeylerine sahip erbaş ve erlerin sosyal beceri düzeyine etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, Türk Silahlı Kuvvetleri emrinde görev yapan 217 erbaş ve er oluşturmuştur. Bu araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılmış olup, erbaş ve erlerin sosyal beceri düzeylerini ölçmek için Yüksel (1997) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Kendini Tanımlama Envanteri kullanılmıştır. Araştırmada deney grubunda yer alan erbaş ve erlere dokuz hafta boyunca, haftada bir buçuk saatlik süre ile araştırmacı tarafından geliştirilen sosyal beceri eğitimi programı uygulanırken, kontrol grubuna hiçbir etkinlik yapılmamıştır. Deney ve kontrol grubunun sosyal beceri düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını test etmek için t testi, toplanan verilerin hesaplanmasında ise SPSS 13.0 for Windows (sosyal bilimler için istatistik programı) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen sonuçlar; deney grubunun öntest ve sontest puanları arasında anlamlı düzeyde farklılık olduğunu (p>.001), kontrol grubunun öntest ve sontest puanları arasında da anlamlı düzeyde farklılık olduğunu (p<.01) göstermiştir. Diğer taraftan, deney ve kontrol grubunun sontest sosyal beceri puanları arasında ise anlamlı düzeyde farklılık olmadığı (p>.05) bulunmuştur. Elde edilen bu bulgular, sosyal beceri eğitiminin erbaş ve erlerin sosyal beceri düzeylerinin artmasında anlamlı bir etkisi olmadığını göstermektedir. Bu sonuç beklentilere pek uygun düşmemektedir.

çizgi film izle oyun oyun oyna en güzel oyunlar test çöz bay becerikli oyunları defans oyunlari zombi oyunlari ucak oyunlari sünger bob oyunları