Lise Öğrencilerinin Drama Yöntemine İlişkin Görüşleri ve Metaforları: “ Cumhuriyet Dönemi Türk Ressamları Örneği”


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BURCU AKTAN

Danışman: Pınar Bulut

Özet:

Bu araştırmanın konusunu, lise öğrencilerine Cumhuriyet dönemi Türk ressamlarına ait resimleri drama yöntemi kullanarak tanıtmak ve öğrencilerin uygulama sonrasında hem drama yöntemine hem de Cumhuriyet dönemi Türk ressamlarına ait resimlerin drama yöntemiyle tanıtılmasına ilişkin görüşlerini, ayrıca uygulama sonunda drama yöntemine, drama liderine ve Cumhuriyet dönemi Türk ressamlarına ait resimlerin drama yöntemiyle tanıtılmasına ilişkin ne tür metaforlar geliştirdiklerini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda Sabahattin Zaim Sosyal Bilimler Lisesi 11. Sınıf öğrencisi 12 öğrenci ile drama çalışmaları yapılmış çalışmalardan sonra öğrencilerin görüşleri ve metaforlar alınmıştır. Bu çalışma sonucunda, yaratıcı dramanın öğrenciler üzerindeki etkisiyle ilgili görüşler alınmış ve yaratıcı dramanın sürece olumlu katkı sağladığı görülmüştür.

Anahtar Sözcükler : Drama, Resim Sanatı, Cumhuriyet Dönemi.