Biyoloji eğitiminde öğretmen adaylarının karasal ekosistem konusundaki kavram yanılgılarının araştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Öğrenci: EMİNE MALATYALI

Danışman: ALİ GÜL

Özet:

Bu araştırmanin amaci, Biyoloji öğretmen adaylannm karasal ekosistem konusundaki Kavram yanılgılarını belirleyerek bu kavram yamlgilarmm giderilmesine yonelik oneriler ortaya koymaktir. Araştırmanin evrenini; Gazi Üniversitesi Gazi Egitim Fakültesinin, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlan Egitimi Bolumii Biyoloji Egitimi Anabilim Dali'nda okuyan öğrenciler olusturmaktadir. Araştırmanin orneWemini ise ayni anabilim dalmda 2006-2007 egitim-Qgretim yih 3., 4. ve 5. siniflardaki toplam 89 öğrenci olusturmaktadir. Bu calisma 2006-2007 Öğretim Yih Bahar doneminde ger9ekleştirilmistir. Bu araştirmada, karasal ekosistem konusu ile ilgili 20 sorudan oluşan bir Kavram Başan Testi ve bu teste paralel olarak 20 sorudan oluşan Acik U?lu Anket Formu hazirlanarak uygulanmiftir. Veriler SPSS paket pröğrarmnda analiz edilmistir. Elde edilen bulgular döğrultusunda şu sonu5lara ulaşilrmstir: - Öğrencilerin karasal ekosistem konusunda cinsiyet degişkeninin, kavram başansimn oluşmasmda etkili bir degisken olmadigi tespit edilmiştir. - Öğrencilerin karasal ekosistem konusu ile ilgili bazi kavram yanılgılanna sahip olduklan belirlenmistir. - Öğrencilerin karasal ekosistem konusunda kavram başanlanmn sinif diizeyine gore anlamli farklilaştigi belirlenmistir.

çizgi film izle oyun oyun oyna en güzel oyunlar test çöz bay becerikli oyunları defans oyunlari zombi oyunlari ucak oyunlari sünger bob oyunları