Animasyon Destekli Öğretimin Öğrencilerin Müzik Dersi Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: MUZAFFER ORHAN

Danışman: Nezihe Şentürk

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu çalışmanı amacı “Animasyonun Ortaokul 7. Sınıf öğrencileri Müzik Dersi Çalgı ve Çalgı Toplulukları Ünitesindeki Müzik Dersi Akademik Başarıları Üzerine Etkisi” ni incelemektir. Çalışmada müzik dersinde animasyonun önemine değinildikten sonra yurt dışında ve içinde konu ile ilgili olan önemli çalışmalara yer verilmiştir. Çalışmanın yöntem bölümünde araştırma modeli, araştırmacının özellikleri, araştırmacının ortamı, deneklerin özellikleri, başarı testi, animasyonun hazırlık, gelişme ve tasarım aşamaları anlatılmıştır. Uygulama aşamasında deney ve kontrol grubuna ön başarı testi, uygulama sonrasında da başarı testi uygulanmış, çıkan sonuçlar analiz yöntemleri ile ilişkilendirilerek esaslar hakkında bilgi verilmiş ve problemlere ilişkin analizler tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Yapılan analizler doğrultusunda sonuçlar ve önerilere yer verilmiştir. Araştırma sonucunda ortaokul 7. Sınıf çalgı ve çalgı toplulukları ünitesinde animasyon kullanımının müzik derslerinde anlama ve kavrama düzeyinde başarıyı artırıcı nitelikte olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler : Müzik Eğitimi, Akademik başarı, Animasyon