Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: MUZAFFER ORHAN
Danışman: Nezihe Şentürk
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:
Bu çalışmanı amacı “Animasyonun Ortaokul 7. Sınıf öğrencileri Müzik Dersi Çalgı ve
Çalgı Toplulukları Ünitesindeki Müzik Dersi Akademik Başarıları Üzerine Etkisi” ni
incelemektir. Çalışmada müzik dersinde animasyonun önemine değinildikten sonra yurt
dışında ve içinde konu ile ilgili olan önemli çalışmalara yer verilmiştir. Çalışmanın yöntem
bölümünde araştırma modeli, araştırmacının özellikleri, araştırmacının ortamı, deneklerin
özellikleri, başarı testi, animasyonun hazırlık, gelişme ve tasarım aşamaları anlatılmıştır.
Uygulama aşamasında deney ve kontrol grubuna ön başarı testi, uygulama sonrasında da
başarı testi uygulanmış, çıkan sonuçlar analiz yöntemleri ile ilişkilendirilerek esaslar
hakkında bilgi verilmiş ve problemlere ilişkin analizler tablolaştırılarak yorumlanmıştır.
Yapılan analizler doğrultusunda sonuçlar ve önerilere yer verilmiştir. Araştırma sonucunda
ortaokul 7. Sınıf çalgı ve çalgı toplulukları ünitesinde animasyon kullanımının müzik
derslerinde anlama ve kavrama düzeyinde başarıyı artırıcı nitelikte olduğu sonucuna
varılmıştır.
Anahtar Kelimeler : Müzik Eğitimi, Akademik başarı, Animasyon