Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ERKAN GÜNAY
Danışman: KEMAL TAMER
Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
Özet:Araştırmada düzenli yüzme eğitiminin çocukların fiziksel ve fizyolojik parametreleri üzerine etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya 12 elit, 12 performans ve 12 kontrol grubu olmak üzere toplam 36 erkek denek gönüllü olarak katılmıştır. Yine 12 elit, 12 performans ve 12 kontrol grubu olmak üzere toplam 36 bayan denek gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada deneklerin, fiziksel özellikleri, motorik özellikleri, antropometrik özellikleri ve solunum özellikleri ölçülmüştür. İstatistiki analizler için SPSS adlı paket program ile gruplar arası karşılaştırmalar için Chi-square testi kullanılırken, grup içi karşılaştırmalar için ise Wilcoxon Signed Rank Test Kullanılmıştır. Deneklerin fiziksel özellikleri için gruplar arası ön test ve son testlerde p>0,05 düzeylerinde anlamlı farklılıklar bulunamazken, gurup içi ön ve son testlerinde p<0,05 düzeyinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Deneklerin motorik özellikleri için gruplar arası ön test ve son testlerde p<0,05 düzeylerinde anlamlı farklılıklar bulunurken, gurup içi ön ve son testlerinde p<0,05 veya p<0,01 düzeylerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Deneklerin antropometrik özellikleri için gruplar arası ön test veya son testlerde p>0,05 düzeyinde anlamsız veya p<0,05 düzeylerinde anlamlı artışlar bulunurken, gurup içi ön ve son testlerinde p<0,05 düzeylerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Deneklerin solunum özellikleri için gruplar arası ön test ve son testlerde p<0,05 düzeyinde anlamlı farklılıklar bulunurken, gurup içi ön ve son testlerinde p<0,05 veya p<0,01 düzeylerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. 75 Sonuç olarak, hızlı büyüme ve gelişme çağında olan çocukların düzenli yüzme antrenmanı yapmaları tüm fiziksel yada fizyolojik gelişimlerine büyük oranda katkı sağladığı düşünülmektedir.