Anaokullarında görev yapan öğretmenlerin anaokullarındaki müzik etkinliklerine ilişkin görüşleri (Eskişehir ili örneği)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Öğrenci: ESEN ÖZÇİMENLİ

Danışman: YILMAZ ŞENDURUR

Özet:

Arastırmada, anaokullarında görev yapan ögretmenlerin anaokullarındaki müzik etkinliklerine iliskin görüsleri belirlenmistir. Arastırmanın evrenini, Eskisehir ilindeki Milli Egitim Bakanlıgına baglı resmi ve özel anaokullarında 2006- 2007 Egitim- Ögretim yılında görev yapan anaokulu ögretmenleri olusturmaktadır. Arastırmada evrenin tümüne ulasılabildigi için örneklem alınmamıstır. Bu arastırma kapsamında, anaokulu ögretmenleri için anket formu kullanılmıstır. Anket formu ile elde edilen bilgiler frekans ve yüzde kullanılarak tablolastırılmıstır. Arastırma sonucunda, anaokulu ögretmenlerinin, müzik etkinlikleri ile ilgili donanımlarında yetersizlikler bulundugunu, müzik etkinlikleri için anaokullarında nitelik ve nicelik yönünden yeterli çalgı, araç- gereç ve fiziksel kosullara sahip ayrı bir alan olusturulması gerektigini, çevredeki müzik etkinliklerinin anaokullarındaki müzik etkinliklerini olumlu yönde etkiledigini, müzik etkinliklerinde okul yönetimiögretmen- aile isbirligi saglanması gerektigini, Milli Egitim Bakanlıgı Okul Öncesi Egitim Programının müzik etkinlikleri açısından yeterli oldugunu ve denetçilerin müzik etkinliklerinde kendilerine yeterli düzeyde rehberlik edemediklerini düsündükleri saptanmıstır. Arastırmada, varılan sonuçlara dayalı olarak ortaya konulan öneriler sunulmustur.