İLKÖGRETİM ÖGRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ KONUSUNDA OKULLARDAKİ REHBERLİK SERVİSİNDEN BEKLENTİLERİ ( ZONGULDAK ÖRNEGİ)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Veysel SÖKER

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Arastırmada, Zonguldak il merkezindeki rehber ögretmeni olan ilkögretim okulundaki sınıf ve brans ögretmenlerinin sınıf yönetimi konusunda okullarındaki rehberlik servisinden beklentileri degerlendirilmistir. Arastırmanın evreni Zonguldak il merkezindeki rehberlik servisi( rehber ögretmeni ) olan ilkögretim okullarıdır. Arastırmada evrenin tümüne ulasmak zamansal ve çalısma kosulları bakımından güç olacagından 18 ilkögretim okulu örneklem olarak alınmıstır. Örneklemimizde 20042005 egitim ögretim yılında bu okullarda görev yapan 380 ögretmen bulunmaktadır. Bu arastırma kapsamında, ögretmenler için iki bölümden olusan anket formu kullanılmıstır. Arastırma verilerinin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t testi, tek yönlü varyans analizi ve Schfee testi istatiksel teknikleri kullanılmıstır. Arastırma sonucunda 1) İlkögretim ögretmenleri sınıf yönetimi konusunda okullarındaki rehberlik servislerini yeterli görmekte ve ögrencilerini bu servisle çalısmaya tesvik etmektedirler. 2) İlkögretim ögretmenleri sınıf yönetimi konusunda okullarındaki rehberlik servislerinden yeterince faydalanmaktadırlar. 3) İlkögretim ögretmenleri sınıf yönetimi konusunda okullarındaki rehberlik servislerinin faydalı olduguna inanmaktadırlar. 4) İlkögretim ögretmenleri sınıf yönetimi konusunda rehberlik servisleriyle sıklıkla isbirligine gitmektedirler. Arastırmanın sonunda ,elde edilen verilere iliskin arastırmacı tarafından ortaya konulan önerilere yer verilmektedir.