Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2013
Öğrenci: ÜZEYİR YENİÇERİ
Danışman: DEVRİM ÇAKMAK
Özet:Bu araştırma ilköğretim 6. sınıf matematik öğretim programında sayılar ve işlemler öğrenme alanı içinde yer alan bir alt öğrenme alanı olarak kesirler alt öğrenme alanı kazanımlarının öğretiminde sanal manipülatif kullanımın öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma örneklemini Erzincan il merkezinde yer alan bir ilköğretim okulunun 6.sınıf düzeyinde öğrenim gören 76 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. İki deney ve bir kontrol grubundan oluşan örneklemle sanal manipülatiflerin kullanım etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Uygulama tüm gruplar için 12 saat/3 hafta boyunca devam etmiştir. Uygulama da deney gruplarının ilkinde hazırlanan ders planlarına entegre edilen sanal manipülatifler sadece öğretmen tarafından kullanılmıştır. Diğer deney grubunda ise sanal manipülatifler öğrenciler tarafından öğretmen rehberliğinde bireysel olarak kullanılmışlardır. Kontrol grubunda ise yapılandırmacı yaklaşıma uygun olacak şekilde somut materyaller kullanılarak ders anlatılmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Kesirler Başarı Testi hem uygulamadan önce ön test hem de sonra son test olarak kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar SPSS-17 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde t-testi, ANOVA, ANCOVA, ve regresyon katsayısı istatistikleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen istatistiksel verilere göre sanal manipülatiflerin kesirler alt öğrenme alanı öğretiminde kullanımı öğrencilerin akademik başarılarında sadece öğretmenin sanal manipülatif kullandığı deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.