Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Öğrenci: BÜLENT ERMİŞ
Danışman: GONCA HÜLYA YAYAN
Özet:Bu çalışma, üç boyutlu sanal müze ziyareti etkinliğine dair ilköğretim ikinci kademe 6. sınıf öğrencilerinin görüşlerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmada betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini Ankara İl Merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel ve devlet okullarındaki ilköğretim 2. Kademe 6. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise M.E.B'na bağlı çalışmakta olan bir özel okulun 2. kademe 6. sınıf öğrencilerinden seçilen toplam 23 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen, görüşme formu, ön anket, son anket kullanılmıştır. Uygulama bizzat araştırmacı tarafından sınıf ortamında gerçekleştirilmiştir. Anketlerde yöneltilen açık uçlu soruların cevapları kodlanarak dört grupta toplanmış ve ortaya çıkan (%) yüzdelik dilimler analiz edilmiştir. Tezin konusuna ilişkin uygulama alanı olarak, İnternet ortamında üç boyutlu sanal müze ziyareti imkanı sunan Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesi seçilmiştir. Araştırmanın sonucunda; 1) İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin görüşlerine göre; üç boyutlu sanal müze ziyaretinin uygulanması durumunda görsel sanatlar eğitimine belirli bir katkı sağladığı tespit edilmiştir. 2) Müzeler, üç boyutlu sanal müze ziyareti ile kendilerini sanal dünyada etkin hale getirmeleri durumunda, müzelerin eğitim işlevi daha geniş kitlelere ulaşacaktır. 3) Üç boyutlu sanal müze ziyareti ile dünyanın herhangi bir yerindeki kullanıcı müzelerimizi interaktif (etkileşimli) olarak gezme fırsatı bulacaktır.