Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Belkıs Pınar Başaran
Danışman: Mustafa Kale
Özet:Araştırmanın amacı, yönetici ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak 4+4+4 eğitim sistemi ile ilgili yaşanan sorunları belirlemektir. Araştırma 2013 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Polatlı ve Çubuk ilçelerinde görevli 67 okul yöneticisi ve 357 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma genel tarama modeliyle hazırlanmıştır. 4+4+4 eğitim sisteminde karşılaşılan sorunları saptamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan 36 maddelik anket kullanılmıştır. Uygulama sonunda elde edilen veriler SPSS 15 paket programı ile analiz edilmiştir. Veri analizlerinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yöneticiler ve öğretmenlerin yeni eğitim sisteminde karşılaştıkları problemlere ilişkin düşünceleri değerlendirilmiştir. Bu araştırmaya göre hem öğretmenler hem de yöneticiler sistemle ilgili yeteri kadar bilgilendirilmediklerini düşünmektedir. Sistemle birlikte eğitim ortamlarında fiziki yetersizlik oluştuğuna, okulların mevcut fiziki şartlarının 60-66 aylık çocuklar için uygun olmadığına, 60 66 aylık çocukların 72+ çocuklarla aynı sınıfta bulunmalarının uyum sorunu yaşatacağına dair çeşitli görüşler elde edilmiştir.