4+4+4 Eğitim Sisteminde Yöneticilerin ve Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Belkıs Pınar Başaran

Danışman: Mustafa Kale

Özet:

Araştırmanın amacı, yönetici ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak 4+4+4 eğitim sistemi ile ilgili yaşanan sorunları belirlemektir. Araştırma 2013 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Polatlı ve Çubuk ilçelerinde görevli 67 okul yöneticisi ve 357 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma genel tarama modeliyle hazırlanmıştır. 4+4+4 eğitim sisteminde karşılaşılan sorunları saptamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan 36 maddelik anket kullanılmıştır. Uygulama sonunda elde edilen veriler SPSS 15 paket programı ile analiz edilmiştir. Veri analizlerinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yöneticiler ve öğretmenlerin yeni eğitim sisteminde karşılaştıkları problemlere ilişkin düşünceleri değerlendirilmiştir. Bu araştırmaya göre hem öğretmenler hem de yöneticiler sistemle ilgili yeteri kadar bilgilendirilmediklerini düşünmektedir. Sistemle birlikte eğitim ortamlarında fiziki yetersizlik oluştuğuna, okulların mevcut fiziki şartlarının 60-66 aylık çocuklar için uygun olmadığına, 60 66 aylık çocukların 72+ çocuklarla aynı sınıfta bulunmalarının uyum sorunu yaşatacağına dair çeşitli görüşler elde edilmiştir.