Yaratıcı dramanın sınıf ortamındaki etkileşim örüntüsüne etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, DRAMA VE EĞİTİM ANA BİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GÜLAY ÖZDEN ERCAN

Danışman: Gıyasettin Aytaş

Özet:

Bu araştırmada, ilkokul üçüncü sınıfa devam eden çocuklara uygulanan yaratıcı drama

çalışmasının sınıf ortamındaki etkileşim örüntüsü üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu

doğrultuda araştırma; öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen üzerine modellenmiştir.

Araştırma; 2018-2019 eğitim öğretim yılında, ilkokul üçüncü sınıfa devam eden 59 çocukla

yürütülmüştür. Deney ve kontrol grubuna sosyometri testi uygulanmış, etkileşim örüntüleri

tespit edilmiştir. Araştırmanın deney grubuna etkileşim örüntülerini yeniden düzenlemek

amacıyla 8 hafta süresince yaratıcı drama programı uygulanmıştır. Ardından her iki gruba sontest

olarak sosyometri testi tekrar edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programı ile

incelenmiştir. Verilerin analizi sonucunda edinilen bulgular incelendiğinde; deney grubunun

etkileşim örüntülerinde olumlu anlamda değişim görülmüştür.

Anahtar Kelimeler: Yaratıcı drama, sosyometri, sosyal beceri, sosyalleşme.