Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, DRAMA VE EĞİTİM ANA BİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: GÜLAY ÖZDEN ERCAN
Danışman: Gıyasettin Aytaş
Özet:
Bu araştırmada, ilkokul üçüncü sınıfa devam eden çocuklara uygulanan yaratıcı drama
çalışmasının sınıf ortamındaki etkileşim örüntüsü üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu
doğrultuda araştırma; öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen üzerine modellenmiştir.
Araştırma; 2018-2019 eğitim öğretim yılında, ilkokul üçüncü sınıfa devam eden 59 çocukla
yürütülmüştür. Deney ve kontrol grubuna sosyometri testi uygulanmış, etkileşim örüntüleri
tespit edilmiştir. Araştırmanın deney grubuna etkileşim örüntülerini yeniden düzenlemek
amacıyla 8 hafta süresince yaratıcı drama programı uygulanmıştır. Ardından her iki gruba sontest
olarak sosyometri testi tekrar edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programı ile
incelenmiştir. Verilerin analizi sonucunda edinilen bulgular incelendiğinde; deney grubunun
etkileşim örüntülerinde olumlu anlamda değişim görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Yaratıcı drama, sosyometri, sosyal beceri, sosyalleşme.