Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2007
Öğrenci: KENAN MURAT DOĞANGÜN
Danışman: ŞENİZ AKSOY
Özet:Bu arastırma; Görsel medya araçlarından biri olan egitim CD'lerinin, ögrencilerin kalıcı ögrenme süreçlerine katkısının artırılması, ögretmenlerin farklı ve etkili egitim materyalleri kullanarak basarı seviyelerini üst sıralara tasıyabilmeleri, ögrenci, ögretmen ve diger kullanıcılara kolay ulasılabilir, anlasılır, ilgi ve merak uyandıran kaynak materyal tasarlamak amacıyla yürütülmüstür. Arastırma bölgesi olarak Ankara ili Keçiören Melek Özen İlkögretim Okulu ve Ankara ili Keçiören İbni Sina İlkögretim Okulu seçilmistir. Melek Özen İlkögretim Okulu 6. sınıf ögrencilerinden 40 kisi deney grubu olarak , İbni Sina ilkögretim Okulu 6. sınıf ögrencilerinden 40 kiside kontrol grubu olarak seçilmis ve bu okullarda ögrenim gören altıncı sınıf ögrencilerinden toplam 80 kisilik bir örneklem olusturulmus arastırma bu örneklem üzerinde yürütülmüstür. Resimde Kompozisyon konulu bir egitim CD'si hazırlanmıs bu CD deney grubuna izletilmistir (Ek-3). Kontrol grubuna Resimde Kompozisyon konusu anlatım yöntemi kullanılarak verilmis ve her iki gruba anket formu uygulanmıstır. Veri toplama aracı olarak Anket Formu kullanılmıstır. Anket formu 10 sorudan olusmustur. Arastırma sonucunda elde edilen veriler t testi ile degerlendirilmis arastırma sonucunda elde edilen bilgiler ayrıntılı olarak tablolastırılmıstır. Arastırma sonucunda Görsel Sanatlar Dersinde konunun İnteraktif Egitim CD'si ile verilmesi ile ögrencilerin; derse katılımın arttıgı, ögrenme sürecini hızlandırdıgı, pekistireçler sayesinde ögrenmelerini daha kalıcı kıldıgı, ilgi ve merak uyandırarak ögrenme ve arastırma yapma isteklerini arttırdıgı ve basarı seviyelerini olumlu yönde etkiledigi tespit edilmistir.