Yabancı Dıl Okutmanlarına Yönelık Meslekı Egıtım Bırımının Klınık Gözetım Prensıplerıne Göre Değerlendırmesı


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Hatice KILIÇ

Danışman: Sevinç Ergenekon Emir

Özet:

Mesleki Gelişim Birimi (MGB) konsepti, son on yıldır üniversitelerde önemli derecede

gelişmektedir. Mesleki Gelişim Birimi üniversitelerdeki yeni öğretim görevlilerinin göreve

başlama eğitimlerinin verilmesinden ve tüm öğretim görevlilerinin profesyonel gelişimlerine

yardımcı olmaktan sorumludur. Göreve başlama eğitimi, kurumda verilen derslerin ve

programların, bunlara ek olarak kurumun kurallarının ve ilgili düzenlemelerin, kuruma yeni

katılan öğretim görevlilerine aktarılmasıdır. Mesleki Gelişim Birimi (MGB) akademik yıl

içerisinde çeşitli uygulamalar ve seminerler ile kurumda çalışan öğretim görevlilerinin mesleki

gelişimine yardımcı olmaktadır. Bu araştırmanın amacı, Mesleki Gelişim Birimi (MGB)’ni

Klinik Gözetim prensiplerine göre değerlendirilmesidir. Veri toplama süreci iki adımdan

oluşmaktadır. İlk adım araştırmacı tarafından geliştirilen 40 soruluk anketin öğretim

görevlilerine uygulanmasıdır. İkinci adım ise nitel verilerin toplanmasıdır. Bu verilerin

toplanması için birim görevlileri ile araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış

görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın bulguları, Mesleki Gelişim Birimi (MGB)nin Klinik

Gözetim prensiplerine göre çalıştığını ve Mesleki Gelişim Birimi (MGB) tarafından hazırlanan

çalışma ve toplantıların öğretim görevlilerinin akademik gelişmelerine ve kalite kontrolünün

sağlanmasına katkı sağladığı görülmüştür. Ancak çalışmanın bulguları, Mesleki Gelişim Birimi

ile Klinik Gözetim ilkeleri arasında birtakım farklılıklar olduğunu ortaya koymuştur.

Böylelikle, Mesleki Gelişim Birimi (MGB)’nin eğitimin kontrolünde etkili olduğu ve öğretim

görevlilerinin profesyonel gelişimlerinde etkili bir araç olduğu söylenebilir.

Anahtar Kelimeler : Hizmet içi eğitim, Klinik Gözetim, Program Değerlendirme