ÖĞRENCİLERİN NEWTON'UN HAREKET KANUNLARINDAKİ KAVRAM YANILGILARININ GİDERİLMESİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENMENİN ETKİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Tuğba Çopur

Danışman: SELMA MOĞOL

Özet:

Bu araştırma, Fizik öğretmenliği lisans programındaki Fizik1 dersinde ele alınan Newton'un Hareket Kanunları konusunda öğrencilerde bulunan kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve bu kavram yanılgılarının düzeltilmesinde işbirlikli öğrenme yönteminin etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 20062007 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Fizik Eğitimi Anabilim Dalı 1. sınıfında okuyan 40 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Bu öğrenciler arasından deney ve kontrol grubu tarafsız olarak seçilmiştir. Çalışmada, ön test-son test kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Deney grubunda işbirlikli öğrenme yöntemi, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi ile ders işlenmiştir. Uygulamadan elde edilen veriler düzenlenmiş, istatistik programı yardımıyla analiz edilmiştir. Yapılan bu nicel çalışmaların yanında, araştırmanın sonunda deney grubu öğrencilerinden, yöntem ile ilgili görüşlerini yazılı olarak belirtmeleri istenmiştir. Analizler sonucunda Newton'un Hareket Kanunları konusundaki kavram yanılgılarının düzeltilmesinde, işbirlikli yaklaşımın geleneksel yaklaşıma göre daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.