Teknik eğitimde mobil ders içerik tasarımı ve uygulaması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Öğrenci: İREM TURHAN

Eş Danışman: İSMAİL ŞAHİN, MUAMMER NALBANT

Özet:

Günümüzde İnternet teknolojisi hızlı bir şekilde gelişmektedir. Gelişmiş teknolojik imkanlar sayesinde elektronik ortamda bilgi paylaşımı daha kolay bir hale gelmiştir. Bu gelişme her alanda olduğu gibi eğitim alanında da etkilerini göstermektedir. Eğitim kurumlarında öğrenim görmeye zamanı olmayan kişiler, eğitim ihtiyaçlarını sunulan teknolojik kolaylıklar ile gidermek istemektedirler. Bunun için en uygun çözüm web tabanlı ve mobil teknolojilerdir. Mobil cihazların artışı, akıllı telefon teknolojisinin gelişimi ve özellikle mobil cihazlarda internet hızının artışı, mobil teknolojilerin eğitim amaçlı kullanımını cazip hale getirmektedir. Bu tezde, teknik eğitimde mobil ders içerik tasarımı ve uygulanmasına yönelik yürütülen bir çalışma tanıtılmaktadır. Çalışmada, makine elemanlarının 3B'lu parça ve montaj modellerinin oluşturulmasında yaygın olarak kullanılan SolidWorks programının, 2B çizim ve parça modelleme modüllerinin eğitimine yönelik bir mobil eğitim ortamı oluşturulmuştur. Mobil eğitim ortamı açık kaynak kodlu bir öğrenme yönetim sistemi olan Moodle kullanılarak oluşturulmuştur. Bu amaçla statik ve dinamik ders içerikleri tasarlanmıştır. Söz konusu sistemde, ders içeriği değişik araçlarla sunulabilmekte (metin, video vb.), dersle ilgili ödev uygulamaları gerçekleştirilebilmekte ve on-line sınavlar aracılığı ile öğrenci performansı ölçülebilmektedir. Geliştirilen mobil öğrenme ortamı, öğrenciye istediği zaman ders tekrarı imkânı sağlaması, öğrenen-öğreten etkileşimine uygun yapısı, sahip olduğu zengin öğrenme araçları ile etkili eğitim imkânları sunmaktadır.