Göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Öğrenci: MEHMET HAYRİ SARI

Danışman: YÜKSEL ALTUN

Özet:

Bu araştırmanın temel amacı, göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunların neler olduğunu ortaya çıkarmaktır. Araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın uygulaması 2010 yılı içerisinde en fazla sınıf öğretmeliği atamasının yapıldığı İstanbul (Bahçelievler, Bağcılar, Güngören), Şanlıurfa ve Van illeri ve bu illere bağlı ilçelerde görev yapmakta olan 529 aday sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Anket yoluyla elde edilen verilerin çözümlenmesinde yüzde, frekans ve aritmetik ortalama işlemleri ile Mann Whitney U-testi ve Kruskal Wallis analiz tekniği kullanılmıştır