Müzik eğitimi anabilim dalı son sınıf öğrencilerinin ses dizilerini tanımadaki başarıları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SERKAN KARAASLAN

Danışman: Ülkü Özgür

Özet:

Araştırmanın amacı, müzik eğitimi anabilim dalı son sınıf öğrencilerine uygulanan işitsel ve görsel testlerle tonal, pentatonik, makamsal, modal ve caz müziği dizilerini tanımadaki başarılarını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 öğretim yılı Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı güz dönemi son sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemi olan durum çalışması tipi kullanılmıştır. Literatür taramada; makaleler, kitaplar, nota albümleri ile ses dosyalarından yararlanılmış ve öğrencilere işitsel test uygulanmıştır. Uygulanan test sonucu elde edilen verilerin çözümlenmesinde frekans (f) ve yüzde (%) değerleri kullanılmıştır.

Anahtar Kelimeler : Modal, tonal, makamsal ses dizileri