Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2014
Öğrenci: HÜSEYİN TOLGA ESEN
Danışman: HALİL İBRAHİM CİCİOĞLU
Özet:Bu çalışma, Milli Eğitimde okuyan öğrencilerin spor yapan ve yapmayanlar arasındaki postür ilişkisini tespit etmek ve postür analizi ile deformiteleri belirlemek için yapılmıştır. Çalışma, ilköğretim döneminde sayıları sırasıyla 18 futbolcu,18 voleybolcu,16 hentbolcu ve 16 basketbolcunun yanında 68 sedanter erkek olmak üzere toplam 136 kişiden oluşmuştur. Postür analizinde, her bir deneğin sağ lateral ve arterior plandan kamera ile 1zer adet ile fotoğrafı çekilerek bilgisayara aktarıldı. Daha sonra Body Analysis Kapture (B.A.K.) programı aracılığı ile öğrencilerin doğal duruştan farklı olarak postüral bozuklukları tespit edilmiştir. Çalışmada elde edilen verilerin yapılan analizlerinde gruplar arasında lateral yönde; yapısal simetri, omuz simetri, bel bölgesi ve sol pelvis açı (p<0,05) da anlamlı düzeyde sonuç tespit edilmiştir. Sonuç olarak, adolesan dönemde yapılan antrenman ve egzersizlerin, gelişim düzeyini ve postüral yapıyı olumsuz yönde etkilememesi için hem öğretmen hem de antrenörlerin çalışma programlarında çok yönlü gelişimi göz önünde tutmaları önerilebilir. Ayrıca adolesan dönemdeki sporcuların aşırı zorlayıcı antrenman programlarından uzak tutulmaları gerektiğini düşünmekteyiz.