Uzaktan Eğitimde Öğretim Elemanı Ve Öğrencilerin Memnuniyet Düzeyi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Khadisha Begimbetova

Danışman: BİLAL GÜNEŞ

Özet:

Günümüzde teknolojilerin gelişmeleri ile birlikte gelişen uzaktan eğitim sisteminin kullanımı yaygınlaşmaktadır. Uzaktan eğitim sisteminin gelişmesinde önemli rollere öğretmen ve uzmanlar sahip olmaktadır. Uzaktan eğitimin kullanım oranı gün geçtikçe hız kazanmaktadır. Bu çalışmada, Ahmet Yesevi Üniversitesi TÜRTEP uzaktan eğitim programları önlisans, lisans, yüksek lisans öğrencileri, Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü lisansüstü, Gazi Üniversitesi Meslek Yüksekokulu önlisans ve Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü lisansüstü uzaktan eğitim programlarında öğrenim gören 825 öğrenci ve uzaktan eğitim programlarında eğitim veren 128 öğretim elemanı katılmıştır. Katılımcıların ölçekteki tüm maddelere yanıt vermemeleri ve maddelere eksik yanıtlar vermeleri nedeniyle uygulama, 785 öğrenciden ve 125 öğretim elemanından elde edilen veriler ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguların değerlendirildiğinde eğitim veren öğretim elemanları uzaktan eğitimin olumlu olduğunu ve programların içeriğinin yeterli olduğunu belirtmiş ve eğitim gören öğrenciler uzaktan eğitim yönetim sistemiyle verilen eğitimlerden memnun olduğunu belirtmiştir.