OYUN TEMELLİ ÖĞRENMENİN ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FEN AKADEMİK BAŞARILARI VE BİLGİ KALICILIĞI ÜZERİNE ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı , Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: AYGÜN ALTUN

Danışman: Sönmez Girgin

Özet:

Araştırmanın amacı “Denetleyici ve Düzenleyici Sistemler” konusunun öğretiminde tarafımızdan uygulanan oyun temelli öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ve bilginin kalıcılığı üzerine etkisini araştırmaktır. Ön-test, son-test kontrol gruplu deneysel bir çalışma olup, 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında, Ankara’da bir devlet ortaokulunda eğitim gören altıncı sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmada kullanılan Denetleyici ve Düzenleyici Sistemler Başarı Testi (DDSBT) güvenirlik kat sayısı 0.73 olarak hesaplanmıştır. Çalışma grubu toplam 59 öğrenciden oluşmaktadır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön-test ortalamaları arasında fark bulunmamıştır (p=.103>.050). Deney grubu ile kontrol grubunun son-test ortalamaları arasında da anlamlı fark bulunamamıştır (p=.106 >.050). Ayrıca deney grubu öğrencilerine uygulanan son-test ile üç hafta sonra uygulanan kalıcılık testi arasında ise kalıcılık lehine istatiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmüştür (p=.001 <.050). Kontrol grubu öğrencilerine uygulanan son-test ile kalıcılık testi arasında ise son test lehine istatiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p=.033 <.050). Deney grubu ile kontrol grubu öğrencilerinin kalıcılık testi arasında deney grubunun lehine anlamlı farklılık bulunmuştur (p=.000 <.050). Bu sonuç, üç hafta sonunda uygulanan kalıcılık testinde deney grubundaki öğrenciler tarafından dersin unutulmadığını göstermektedir.

Anahtar Kelimeler : Oyun temelli öğrenme, fen bilimleri, akademik başarı