Bireysel çalgı flüt eğitiminde ton kavramının incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NİMET SENA ÖZEN

Danışman: Aytekin Albuz

Özet:

Bu araştırma, flüt eğitiminde ton kavramının yeri ve önemini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada; Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı ve Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapan 3 (üç) flüt dersi öğretim elemanı ve 30 (otuz) flüt öğrencisine açık uçlu ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları yöneltilmiş, betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, flüt öğrencilerinin %100'ünün ton ve entonasyon problemi yaşadığı, bu durumun öğrencilerin çalışma esnasında otokontrol açısından sıkıntı yaşamalarından dolayı kaynaklandığı ortaya çıkmaktadır.