Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: BURÇİN KORKMAZ KAVUKLU
Danışman: Nuray Özen
Özet:
Bu araştırmada, Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri 9. sınıf piyano dersi öğretim programında
yer alan kazanımlara ulaşılma düzeylerinin saptanması amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak
için, örneklerm olarak Osmaniye Abdurrahman Keskiner Güzel Sanatlar Lisesinde
öğretmen ve öğrenciler ile görüşmeler yapılmış olup, örneklem öğrenci grubuna, bilişsel
kazanımlara yönelik "Bilgi Testi" ve devinişsel kazanımlara yönelik "Beceri Testi"
uygulanmıştır. Öğretmen ve öğrenci görüşmeleri sonucunda, haftalık piyano ders saatinin
yetersiz kaldığı ve okulun fiziki şartlarının öğrenciler açısından yeterli olmadığı
görülmüştür. Bilgi ve beceri testlerinin değerlendirilmesi sonucunda, AGSL'de uygulanan
piyano dersinin bilişsel kazanımlarının gerçekleşme düzeyi "yeterli öğrenme düzeyi"
olarak, devinişsel kazanımların gerçekleşme düzeyinin "geçerli öğrenme düzeyi"ne
ulaşamadığı bulunmuştur.
Anahtar Kelimeler : Müzik, piyano, Güzel Sanatlar Lisesi, Öğretim Programı
Sayfa Adedi : xv+121 sayfa