Milli Eğitim Bakanlığı ilköğretim 1-8 seçmeli bilişim teknolojileri dersi çalışma kitapları yardımcı etkinlikler cd'sinin değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Öğrenci: NACİYE GÜNEŞ SEVİNDİK

Danışman: SAMİ ŞAHİN

Özet:

Bu araştırma ile TC Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim 18 Seçmeli Bilişim Teknolojileri Dersi Çalışma Kitapları Yardımcı Etkinlikler CD (YECD)sinin içinde yer alan 56 farklı ders etkinliğinin öğretimsel açıdan uygunluğunun değerlendirilmesi amaçlanmıştır. 2006-2007 eğitim-öğretim yılından bu yana etkin şekilde kullanılmakta olan bu yazılımın herhangi bir değerlendirme çalışmasına rastlanamamıştır. Bu araştırmada nitel ve nicel veriler kullanılarak betimsel bir ürün değerlendirme çalışması yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, bu yazılımdan doğrudan etkilenen öğrenciler ve öğretmenlerin yanı sıra öğretim teknolojileri alan uzmanları ve aynı zamanda gözlemci olan araştırmacı oluşturmaktadır. Değerlendirme çalışmasında öğretim yazılımını kullanan öğrenci, öğretmen ve öğretim teknolojileri alan uzmanlarının görüşleri her biri için özel olarak hazırlanan değerlendirme ölçekleri yardımıyla alınmıştır. Ayrıca gözlemci notlarının daha sistemli tutulabilmesi için gözlem rapor formu geliştirilerek gözlemler ve görüşler kaydedilmiştir. Veri toplama araçlarıyla elde edilen nicel veriler üzerinde frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Ayrıca elde edilen nitel veriler gruplanarak özetlenmiştir. Bu nitel bulgularla, nicel verilerden elde edilen sonuçların nedenleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma çalışması sonunda elde edilen bulguların yorumlanması sonucu, araştırmaya konu olan yazılımın öğretimsel açıdan birçok yönden uygun olduğu ancak birçok etkinliğinin de iyileştirilmeye ihtiyacı olduğu ortaya çıkmıştır. Değerlendirme ekibinde yer alan tüm gruplar tarafından dile getirilen özellikle 4-8. basamaklardaki etkinliklerin sayısının arttırılması, tüm etkinliklerin görsel açıdan zenginleştirilmesi ve ilköğretim öğrencilerinin ilgisini çekecek oyun türü etkinliklerin sayısının arttırılması gibi öneriler dikkate alınmalıdır. Ayrıca yazılımı kullanmayan/kullanamayan öğretmenlere tanıtım ve lojistik destek sağlanarak yazılımı kullanmaları sağlanmalıdır.