10.sınıf öğrencilerinin elektrik akımı konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesine kavramsal değişim metinlerinin etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Öğrenci: SEMA ERTAŞ

Danışman: BİLAL GÜNEŞ

Özet:

Bu çalışmada, kavramsal değişim metinlerinin, kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini Konya il merkezinde bulunan genel liselerde 2012-2013 öğretim yılının ikinci döneminde öğrenim gören 249 kız ve 222 erkek öğrenci, toplam 471 orta öğretim 10. Sınıf (15-16 yaş) öğrencisi oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak Basit Elektrik Devreleri Tanı Testi (BEDTT) kullanılmıştır. BEDTT yardımı ile öğrencilerde var olan kavram yanılgıları dâhilinde kavramsal değişim metinleri hazırlanmıştır. Hazırlanan kavramsal değişim metinleri ile ders işlendikten sonra BEDTT son test olarak uygulanmıştır. Ön test ve son test sonuçları incelendiğinde, kavram yanılgılarının giderilmesine kavramsal değişim metinlerinin etkili olduğu görülmüştür.