Ana dili Arapça olmayanlara öykü yoluyla arapça öğretimi ve dil akıcılığındaki etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: NORAH MODAN

Danışman: CELAL TURGUT KOÇ

Özet:

Bu çalışmanın amacı yabancı dil öğretiminde öykü öğretim tekniklerinin kullanımının öğrencilerin farklı dil beceri seviyelerini ( hatırlama anlama sesli okuma becerisinin gelişmesi ) arttırmaları sürecine ne derece katkı sağladığını ortaya koymaktır. Çalışmamız Gazi Üniversitesi Arapça Öğretmenliği Bölümü birinci sınıf öğrencilerini kapsamaktadır. Çalışmamızda bir deney grubu bir de kontrol grubu olmak üzere yirmişer öğrenciden oluşan iki farklı grup oluşturulmuş ve bu gruplardan deney grubunda öykü öğretim teknikleri kullanılmış, kontrol grubunda ise alışılagelmiş yöntemler kullanılmıştır. Çalışmamızda öğrencilerin hatırlama anlama sesli okuma becerisi seviyelerini ölçmek için ön test ve son test sınavları uygulanmış ayrıca öğrencilerin sesli okuma becerilerini ölçmek için sözlü sınav yapılmıştır. Çalışmamız dört ana varsayım üzerine kurulmuştur. Bu doğrultudaki amaçlarımızdan ilki Arapça Öğretmenliği Bölümü birinci sınıfında okuyan öğrencilerin öykü öğretim tekniklerini kullanarak hatırlama, anlama, sesli okuma performanslarını iyileştirme gibi beceri seviyelerinin ne düzeyde etkilendiğini ortaya koymaktır. Diğerleri ise öğrencilerin eğitim öğretimi daha etkin hale getirebilmeleri için sınıf içerisinde farklı etkinlikler ve araştırma yapmalarını sağlamak, ikinci dil olarak öğretilen dilin öykü öğretim teknikleri kullanılarak öğretilmesini sağlamak, Arapçanın ikinci dil olarak öğretiminde öykü öğretim tekniklerinden daha çok faydalanmaktır. Bu bağlamda yapılan ölçmeler sonucunda elde edilen sonuçlar Cronbach Alpha Yöntemiz kullanılarak değerlendirilmiş ve buna göre; öğrencilerin anlama düzeyi 0.582 hatırlama düzeyleri 0.464 sesli okuyabilme becerileri 0.823 olarak ölçülmüştür.