Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Nuri Poyraz
Özet:
Marka değeri günümüzde önemi sürekli artan bir unsurdur. Sürekli gelişen ve güncellenen marka değeri belirleme teknikleriyle birlikte, işletmeler müşterilerinin gözünde nasıl bir yer edindiklerini ve işletmelerinin diğer işletmelerle kıyaslandığında nasıl bir durumda olduğunu görebilmekte ve mevcut pozisyonlarını ona göre beliryebilmektedirler. Bir spor dalı olan futbol, zamanla spor olmaktan çıkmış ve dev bir ekonomiye dönüşmüş ve Dünya'da en çok izleyiciyi peşinden sürükleyebilen bir harekete dönüşmüştür. Türkiye'de futbolun gelişimi ise, Dünya'daki gelişmelere paralel olarak sürekli aşama göstermiş ve ülkedeki sosyal, kültürel ve ekonomik hayatın bir parçası konumuna gelmiştir. Bugün yurt dışında Türkiye adı duyulduğunda akla ilk gelenin futbol takımlarımız ve futbolcularımız olması bunun en büyük kanıtıdır. Bu çalışmanın amacı Türk futbolunun marka değerini belirleyen faktörleri göz önüne sermektir. Türk futbolunun marka değerini belirleyebilmek için salt ekonomik verilere başvurmak bizi doğru sonuca ulaştırmayacaktır. Bu çalışmanın amacı, Türk futbol izleyicilerinin gözünde Türk futbolunun marka değerini belirleyen faktörleri önem sırasına gore tespit etmektir. Bu doğrultuda 1278 kişiye bir anket yapılmış ve bu faktörlerin rasyonel tespiti amaçlanmıştır.