Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2021
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Doğukan Şimşek
Danışman: Kemal Sinan Özmen
Özet:
Bu araştırma, İngilizce ve anasınıfı öğretmenlerinin erken çocukluk dönemindeki öğrencilerin İngilizce öğrenme ihtiyaçlarına yönelik algılarının incelenmesi ve elde edilen veriler yardımıyla yoğunlaştırılmış bir İngilizce eğitim programı tasarlamayı amaçlamıştır. Bu bağlamda Türkiye’deki bir özel okulda bir vaka çalışması gerçekleştirilmiştir. Veriler okul bünyesinde çalışan ve 2020-2021 eğitim öğretim yılı içerisinde anasınıflarında görev alan İngilizce ve anasınıfı sınıf öğretmenleri ile gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilmiştir. Araştırma verileri NVIVO programı üzerinde içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Bulgular İngilizce öğrenme ihtiyaçları, pedagojik ihtiyaçlar, materyal ihtiyaçları ve değerlendirme ihtiyaçları olmak üzere dört ayrı başlık altında toplanmıştır. Bulgular, anasınıfı öğrencilerinin doğal ve değiştirilmiş girdiye eşit miktarda ihtiyaç duyduğunu göstermiştir. Ayrıca psikolojik dayanıklılık ögelerinin öğrencilere ders içi ve dışında öğretilmesi gerektiği tüm katılımcılar tarafından savunulmuştur. Dijital yerliler olan 21. yüzyıl öğrencilerinin ihtiyaçları ve yaşları doğrultusunda çevrimiçi materyallerin derslerde kullanılmasının önemi katılımcılar tarafından vurgulanmıştır. Bununla birlikte katılımcılar değerlendirmenin her yaş grubunda olduğu gibi erken çocukluk döneminde de önemli bir yeri olduğunu ve değerlendirmenin bu yaş grubunda da olması gerektiğini savunmuştur. Bu sonuçlar ışığında ve Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) analiz edilerek on temadan oluşan yoğunlaştırılmış bir İngilizce eğitim programı hazırlanmıştır
Anahtar Kelimeler : Müfredat, Erken çocukluk eğitimi, CEFR, İzlence tasarımı, Müfredat tasarımı, Eğitim programı