Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: ERSİN YILDIRIMER
Danışman: Türker Eroğlu
Özet:
Bu çalışmanın amacı, Türk Musikisi Devlet Konservatuarı öğrencilerinin müzik
öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2017-
2018 akademik yılında, Türkiye’deki konservatuarlarda öğrenim gören öğrenciler;
örneklemini ise Gaziantep Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı’ndan toplam
382 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada Nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama
modeli uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel
bilgi formu ve Güdek (2007) tarafından likert tipi olarak geliştirilen müzik öğretmenliği
mesleği tutum ölçeği kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler SPSS 22.0 paket
programıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin müzik öğretmenliği
mesleğine yönelik tutumları, cinsiyet değişkeninin sevgi alt boyutuna göre erkek öğrenciler
lehine anlamlı şekilde farklılaşmaktadır. Değer alt boyutuna göre ise kız öğrenciler lehine
anlamlı şekilde farklılaşmaktadır. Toplam tutum puanları açısından cinsiyet, yaş, öğrenim
şekli, anasanat dalı ve sınıf değişkenlerinin anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı sonucuna
ulaşılmıştır. Bölüm değişkenine göre Temel Bilimler bölümü öğrencileri Türk Halk
Oyunları bölümü öğrencilerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Mezun olduğu
okul değişkenine göre de Düz Lise mezunu öğrencilerin GSL öğrencilerine göre anlamlı
bir farklılaşma olduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Eğitim, Müzik, Müzik Eğitimi, Tutum