KONSERVATUAR ÖĞRENCİLERİNİN MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ERSİN YILDIRIMER

Danışman: Türker Eroğlu

Özet:

Bu çalışmanın amacı, Türk Musikisi Devlet Konservatuarı öğrencilerinin müzik

öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2017-

2018 akademik yılında, Türkiye’deki konservatuarlarda öğrenim gören öğrenciler;

örneklemini ise Gaziantep Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı’ndan toplam

382 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada Nicel araştırma yöntemlerinden genel tarama

modeli uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel

bilgi formu ve Güdek (2007) tarafından likert tipi olarak geliştirilen müzik öğretmenliği

mesleği tutum ölçeği kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler SPSS 22.0 paket

programıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin müzik öğretmenliği

mesleğine yönelik tutumları, cinsiyet değişkeninin sevgi alt boyutuna göre erkek öğrenciler

lehine anlamlı şekilde farklılaşmaktadır. Değer alt boyutuna göre ise kız öğrenciler lehine

anlamlı şekilde farklılaşmaktadır. Toplam tutum puanları açısından cinsiyet, yaş, öğrenim

şekli, anasanat dalı ve sınıf değişkenlerinin anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı sonucuna

ulaşılmıştır. Bölüm değişkenine göre Temel Bilimler bölümü öğrencileri Türk Halk

Oyunları bölümü öğrencilerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Mezun olduğu

okul değişkenine göre de Düz Lise mezunu öğrencilerin GSL öğrencilerine göre anlamlı

bir farklılaşma olduğu sonucuna varılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Eğitim, Müzik, Müzik Eğitimi, Tutum