Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2016
Öğrenci: ÖZGÜR ALTOĞ
Danışman: SEBAHAT YETİM
Özet:Bu araştırmada ilköğretim boyunca öğrencilerin birçok konuda farklılık gösteren sıfır sayısına dikkat çekilme hedeflenmiş olup ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin ilköğretim matematik öğretiminde bazı matematik konularında sıfır ile ilgili yaptıkları hata ve kavram yanılgıları tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma, 2014-2015 Eğitim-Öğretim yılında Ankara ilinin Yenimahalle ilçesinde bir ortaokulunda 8. Sınıfında farklı iki şubede okumakta olan kız erkek toplam 50 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Öğrencilerin sıfır sayısı ile ilgili hata ve kavram yanılgılarını tespit etmek için öğrencilerin sıfır sayısını soru ve çözümde içeren işlemler üzerinde kullanırken, yapabileceği hata ve kavram yanılgılarını tespit edebilme adına 12 adet soru sorulmuştur. Veriler teşhis testi ve yapılandırılmamış görüşmede verilen cevaplar içerik çözümlemesi yapılarak 8 kategoride yüzde frekans olarak analiz edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin sıfır sayısı ile ilgili çok sayıda hata ve kavram yanılgıları olduğu tespit edilmiş olup, bu hata ve kavram yanılgıları daha önceki hata ve kavram yanılgıları çalışmalarını destekler niteliktedir. Bu hata ve kavram yanılgıları üzerine de bazı önerilerde bulunulmuştur.