ÇEVRİLMİŞ SINIF MODELİNİN 6.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOLUNUM SİSTEMİ KONUSUNDA AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Duygu Yağmur

Danışman: Kazım Yıldız

Özet:

Bu çalışmanın amacı, teknoloji ile içselleştirilmiş yeni bir öğretim modeli olan Çevrilmiş

Sınıf Modelinin Fen Bilimleri dersinde yer alan Solunum sistemi ünitesinin kavranmasında

akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim döneminde

Ankara ili Mamak ilçesine bağlı bir ortaokulda 6.sınıfa devam etmekte olan toplam 54

öğrenci ile yürütülmüştür. Bunlardan 27 tanesi kontrol, 27 tanesi ise deney grubu olarak

çalışmada yer almıştır. Araştırma yöntemi olarak yarı deneysel desen kullanılmıştır.

Kontrol grubu ve deney grubunaveri toplama aracı olarak akademik başarı testi, öntest –

sontest olarak uygulanmıştır. Elde edilen nicel verilerin kestirimsel ve betimsel analizini

yapmak için SPSS programından yararlanılmıştır. Bu programda verilerin dağılımlarının

normalliğini incelemek için Shapiro-Wilk (S-W) ve normal çıkan sonuçları karşılaştırmak

için bağımsız grup t-testi uygulanmıştır. Analiz sonucunda verilerimiz arasında 0.94

düzeyinde anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre,

Çevrilmiş sınıf modeli ile geleneksel sınıf modelinde öğrenim gören iki grup arasında

anlamlı düzeyde bi farklılık ortaya çıkmıştır. Çevrilmiş sınıf modeli ile öğrenim gören

deney grubunun, geleneksel sınıf modelinde öğrenim gören kontrol grubuna göre

akademik başarılarının daha yüksek olduğu görülmüştür.

Anahtar Kelimeler : Çevrilmiş sınıf modeli, geleneksel eğitim modeli, fen bilimleri

eğitimi, teknoloji eğitimi