Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Duygu Yağmur
Danışman: Kazım Yıldız
Özet:
Bu çalışmanın amacı, teknoloji ile içselleştirilmiş yeni bir öğretim modeli olan Çevrilmiş
Sınıf Modelinin Fen Bilimleri dersinde yer alan Solunum sistemi ünitesinin kavranmasında
akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim döneminde
Ankara ili Mamak ilçesine bağlı bir ortaokulda 6.sınıfa devam etmekte olan toplam 54
öğrenci ile yürütülmüştür. Bunlardan 27 tanesi kontrol, 27 tanesi ise deney grubu olarak
çalışmada yer almıştır. Araştırma yöntemi olarak yarı deneysel desen kullanılmıştır.
Kontrol grubu ve deney grubunaveri toplama aracı olarak akademik başarı testi, öntest –
sontest olarak uygulanmıştır. Elde edilen nicel verilerin kestirimsel ve betimsel analizini
yapmak için SPSS programından yararlanılmıştır. Bu programda verilerin dağılımlarının
normalliğini incelemek için Shapiro-Wilk (S-W) ve normal çıkan sonuçları karşılaştırmak
için bağımsız grup t-testi uygulanmıştır. Analiz sonucunda verilerimiz arasında 0.94
düzeyinde anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre,
Çevrilmiş sınıf modeli ile geleneksel sınıf modelinde öğrenim gören iki grup arasında
anlamlı düzeyde bi farklılık ortaya çıkmıştır. Çevrilmiş sınıf modeli ile öğrenim gören
deney grubunun, geleneksel sınıf modelinde öğrenim gören kontrol grubuna göre
akademik başarılarının daha yüksek olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler : Çevrilmiş sınıf modeli, geleneksel eğitim modeli, fen bilimleri
eğitimi, teknoloji eğitimi